Dopravní podnik plánuje v roce 2017 vybudovat novou trolejbusovou trať Brněnská – Pod Strání. Některé spoje linek č. 1 a 2 tak zřejmě budou končit už na Pod Strání a na Nový Hradec nedojedou. Jak dopravní obslužnost v tomto případě dopravní podnik vyřeší a zda uvede nějakou novou trolejbusovou linku speciálně z Pod Strání směrem do města je zatím velkou otázkou.
Trolejbusová spojka z Brněnské na konečnou zastávku Pod Strání bude měřit zhruba 900 metrů. Podle projektu se na této trase budou nacházet dvě zastávky Palachova a Pod Strání. Ovšem zastávka Palachova bude pouze ve směru na Pod Strání, v opačném směru do centra v projektu zaznamenána není a pravděpodobně se její zřízení nechystá. Ve směru do centra tak cestující budou muset nastoupit na Pod Strání nebo až na Brněnské.
Bylo by možná od DP rozumné vybudovat zastávku Palachova i v opačném směru pro další cestující.
Dopravní podnik už před časem signalizoval, že dopravní kapacita na Nový Hradec je předimenzována a tak pravděpodobně dojde k menšímu úbytku spojů do této lokality, existuje i možnost, že by buď na Nový Hradec jezdila pouze jednička nebo jen dvojka.
Novou linku uvítají určitě na Pod Strání, které díky zrušení linky č. 28 před dvěma lety, přišlo o jedno spojení ze dvou k vlakovému nádraží.
Nová trolejbusová trať by se měla začít stavět v příštím roce a doba výstavby je naplánována na přibližně 4-5 měsíců. V rámci projektu bude vybudováno 57 nových trakčních stožárů. V ulici Milady Horákové dojde k prořezu stávajících stromů, jejichž větve zasahují do profilu vozovky.
Obyvatelé Pod Strání tak mohou mít důvod k radosti, tedy pokud jim nevadí trolejbusy.
Mezi další plány dopravního podniku pak patří i trolejbusová trať vedoucí od křižovatky Koruna, Habrmanovou a Dykovou ulicí až na konečnou Jungmannova.