České dráhy pokračují ve výměně vozů, nyní se změna projeví na rychlíkové lince Praha – HK – Trutnov. Osobní vagóny z počátku 90. let v kmenové části vlaků nahradí velkoprostorové vozy typu EuroCity / InterCity. Ty cestujícím nabídnou klimatizaci, volbu míst za sebou nebo proti sobě se stolkem, nebo elektrické zásuvky pro napájení elektroniky.
České dráhy mezi Prahou, Hradcem Králové a Trutnovem letos vymění tři čtvrtiny osobních vozů v základní části souprav. Starší zatím zůstanou doplňkové posilové vozy.
„Největší obnova rychlíkových souprav v historii Českých drah se nyní přesouvá na linku Praha – Hradec Králové – Trutnov,“ oznámil Michal Štěpán, člen představenstva zodpovědný za osobní dopravu. „Během příštích týdnů nasadíme na tuto linku prvních osm velkoprostorových vozů typu Bpee, které jsme dosud využívali na spojích EuroCity. Jezdily například do Vídně, Budapešti nebo Žiliny. Cestující z Prahy do Hradce Králové a Trutnova tak získají stejný komfort cestování, jako nabízíme v komfortních mezistátních vlacích nejvyšší kategorie,“ dodal Michal Štěpán.
Vozy typu Bpee nabídnou svým cestujícím ve 2. třídě tyto výhody: klimatizovaný interiér, čalouněné sedačky uspořádané za sebou nebo proti sobě, v takovém případě je mezi sedačkami i stolek, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky (notebooky, mobilní telefony), audiovizuální informační systém a toalety s možností používat WC také ve stanici.
„České dráhy letos vymění tři čtvrtiny všech osobních vozů v základní soupravě téměř u všech rychlíků na této lince. Už od nového jízdního řádu na ní jezdí modernizované kombinované vozy 1. a 2. třídy a během roku sem přesuneme další vozy typu Bpee z vlaků EuroCity. Ze starších vozů tak zatím v soupravě zůstanou vozy se služebním oddílem a posilové vozy, které řadíme do vlaků ve špičce,“ upřesnil celkový rozsah obnovy vozů na trati Praha – Hradec Králové – Trutnov Michal Štěpán.
Už od prosince jsou v rychlících Praha – Hradec Králové – Trutnov zařazeny modernizované vozy 1. a 2. třídy typu ABpee. Také tyto vozy, stejně jako nově nasazené vozy 2. třídy, nabízejí svým cestujícím klimatizované prostředí, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. V 1. třídě jsou mezi sedačkami stoly s rozkládacími křídly, na kterých je snadné i během cesty pracovat. Vozy mají také prostor pro přepravu jízdních kol.