Přidat na Seznam.cz



Rychlík Hradečan na hlavním nádraží

HRADEC KRÁLOVÉ – Připravovaná modernizace hlavního nádraží by měla odstartovat již za několik měsíců, v říjnu 2024. Bude obsahovat řadu zásadních změn, které cestující poznají na první pohled, tou nejviditelnější změnou bude realizace eskalátorů na nástupiště, které tak v bezbariérovosti doplní výtahy. Cestující se tak pohodlně k vlakům dostanou i pomocí eskalátorů.


Oba podchody, které spojují nástupiště s halou hlavního nádraží se výrazně přestaví, příjezdový se prodlouží až do areálu depa Českých drah, lávka přes kolejiště se díky tomu snese.


Přímo ve stanici projde úpravou většina kolejiště, to bude respektovat zřízení nového ostrovního nástupiště a bude připravené na budoucí zaústění dvoukolejných tratí od Chlumce nad Cidlinou,
Týniště nad Orlicí, Pardubic i Jaroměře. Průjezdná rychlost stanicí se zvýší až na 80 km/h.


„Všechna současná nástupiště projdou zásadní obnovou, přibude jedno nové, které bude ostrovní (oboustranné). Délka nástupních hran bude od 95 do 560 metrů, jejich výška bude 550 mm nad kolejí. Všechna nástupiště se zastřeší a vybaví informačním a orientačním systémem, rozhlasem, zvukovými majáčky pro nevidomé i kamerovým systémem. Samozřejmostí bude plně bezbariérový přístup na ně z příjezdového a odjezdového podchodu pomocí výtahů, které doplní eskalátory,“ uvádí Správa železnic.


Součástí stavby budou také úpravy přejezdů a přechodů v obvodu stanice. Dva přejezdy v ulici Na Důchodě se nahradí podchodem pro pěší a cyklisty. Zruší se také přejezd a přechod pro pěší v ulici U Náhona, ten nahradí komunikace napojená na sousední přejezd.


Během modernizace hlavního nádraží dojde i k rekonstrukci podjezdu na Gočárově třídě, který se rozšíří o jeden pruh. Mělo by vzniknout i nové parkoviště P+R v sousedství terminálu či cyklověž u nádražní budovy. Dále by se v průběhu modernizace měl dočkat rekonstrukce i nadjezd v Koutníkově ulici, který zasahuje do obvodu stanice, tato investice bude v režii ŘSD.


V celé stanici se také vymění zabezpečovací i sdělovací zařízení, kvůli instalaci nových technologií dojde k úpravě v některých budovách včetně hlavní nádražní budovy, postaví se také některé nové technologické objekty.


V rozsahu stavby vyjádřeno čísly se počítá s obnovou 21,1 km nových kolejí, se 103 novými výhybkami, šesti novými či opravenými mosty a jedním novým nástupištěm.


Rekonstrukce hlavního nádraží by měla začít na podzim 2024 a potrvá až do roku 2029.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU





    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ

    INFO O WEBU