HRADEC KRÁLOVÉ – Invaze Lišek (jednotek RegioFox) na koleje východních Čech bude pokračovat i v letošním roce. Během tohoto roku národní dopravce uvede na zdejší tratě kolem Hradce celkem 11 dalších RegioFoxů, čímž počet těchto moderních jednotek v Královehradeckém kraji na konci roku dosáhne 26 kusů. Dalších 7 Lišek pak bude dodáno v průběhu roku 2026.
Lišky v Královéhradeckém kraji obslouží další z části neelektrifikovanou trať a nahradí především motorové vozy z přelomu 60. a 70. let, kterým se někdy přezdívá podle původního nasazení „Vindobona“ nebo podle hydrodynamického přenosu výkonu „Hydra“, čili motorové vozy řady 854, a dílem také motorové jednotky Regionova.
Dle smlouvy by všechny letošní královéhradecké RegioFoxy měly být dodány během podzimu a budou připraveny na tradiční prosincovou změnu jízdních řádů.
České dráhy počítají s jejich nasazením na spěšných a osobních vlacích na trase Hradec Králové – Doudleby nad Orlicí (Rokytnice v Orlických horách) – Letohrad, kde nahradí právě desítky let staré Hydry. Pro tuto linku bude použit na odjezdu/příjezdu z/do Hradce Králové model spojování dvou souprav, podobně jako u spěšných vlaků do Trutnova a Svobody nad Úpou, resp. Náchoda a Broumova.
Nasazení RegioFoxů v objednávce Královéhradeckého kraje je po dodávce všech Lišek plánováno na tratích Kolín – Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov, Hradec Králové – Letohrad, Choceň – Týniště nad Orlicí – Náchod – Hronov, Hradec Králové – Meziměstí – Broumov a Hradec Králové – Trutnov – Svoboda nad Úpou. Na některých už RegioFoxy jezdí v běžném provozu.
Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém.
V budoucnu Královéhradecký kraj uvažuje i o pořízení akutrolejových jednotek (BEMU) řady 690 RegioPanter, které budou moct část trasy mimo troleje využít na baterie, takový provoz by mohl být realizovatelný například na trati Hradec Králové – Letohrad.