HRADEC KRÁLOVÉ – Rozšíření na tři pruhy i prohloubení. Zaseknutý kamion zde vždy na dlouhé hodiny omezí provoz. Kuklenský podjezd čeká světlá budoucnost, rekonstrukce podjezdu je součástí modernizace železniční stanice, která by měla začít koncem letošního roku, a je jednou z etap projektu plánované dvoukolejky směrem na Březhrad a Pardubice.
Náklady na rekonstrukci podjezdu budou rozděleny mezi Správu železnic a hradeckou radnici, která přispěje částkou 180 milionů korun.
Podle harmonogramu Správy železnic město vynaloží na rekonstrukci podjezdu na Gočárově třídě v příštím roce deset milionů korun, v roce 2026 čtyřicet milionů, v roce 2027 třicet milionů, a v letech 2028 a 2029 po deseti milionech ročně. V roce 2030 město zaplatí osmdesát milionů korun.
„Rozšířením a prohloubením podjezdu vzniknou po jeho stranách stezky pro chodce a cyklisty, což pro ně znamená bezpečnější a komfortnější pohyb,“ uvedl náměstek primátorky pro oblast strategického rozvoje a investic Lukáš Řádek.
Rekonstrukce a rozšíření podjezdu bude probíhat ve dvou samostatných etapách.
První etapa zahrnuje vybudování železničního mostu nad Pražskou třídou, přičemž podjezd zůstane v současném stavu. Demolice mostu nad podjezdem povede k úplné uzavírce podjezdu na přibližně tři až čtyři týdny.
Druhá etapa, zahrnující rozšíření a prohloubení podjezdu, bude vyžadovat úplnou uzavírku podjezdu na zhruba jeden rok a bude koordinována s přestavbou nadjezdu v Koutníkově ulici na čtyřpruh, kterou bude realizovat ŘSD.
Zejména pro řidiče tak nastává velký otazník s vykřičníkem, jak moc roční uzavírka tohoto podjezdu promění dopravu v této části Hradce. Možná budou ještě s láskou vzpomínat na rekonstrukci Milety.
Modernizace železniční stanice, která je investicí Správy železnic, by mohla začít již letos v prosinci přípravnými pracemi. Dokončení se očekává v roce 2030.
Současný stav podjezdu je již na první pohled tristní.