Letiště Hradec Králové | Airport Hradec Králové |
Bývalé armádní letiště, nyní veřejné vnitrostátní a neveřejné mezinárodní, provoz tvoří byznys lety, letecké školy, výcvik i letecké akce
Bývalé armádní letiště, nyní veřejné vnitrostátní a neveřejné mezinárodní, provoz tvoří byznys lety, letecké školy, výcvik i letecké akce
AKTUALITY |
POČET CESTUJÍCÍCH |
|||
11. 06. Na hradecké nebe se vrací akce pro hendikepované
03. 10. Na letišti jsou opět nedokončené vozy Škoda
16. 08. Slavnosti s Eliškou ani CIAF v roce 2022 nebudou
12. 01. Letiště v Hradci odbavilo 3.666 cestujících
07. 11. Letiště má vyčištěnou hlavní ranvej
27. 08. CIAF se vrátí v roce 2022
|
||||
rok |
odbaveno |
+/- % |
||
2021 |
2.572 |
(-30 %) |
||
2020 |
3.666 |
(-6 %) |
||
2019 |
3.909 |
(-25 %) |
||
2018 |
4.871 |
(5 %) |
2017 |
4.610 |
(-18 %) |
2016 |
5.450 |
(22 %) |
||
2015 |
4.485 |
(5 %) |
||
2014 |
4.284 |
(9 %) |
||
2013 |
3.914 |
(3 %) |
||
2012 |
3.801 |
(-13 %) |
||
2011 |
4.358 |
(23 %) |
||
2010 |
3.529 |
(1.263 %) |
||
LETOVÝ PROVOZ + ARCHIV |
POHYBY |
|||
22. 6. DOPOLEDNE / AIRBUS A319 CJ22. 6. DOPOLEDNE / CASA C-29522. 6. DOPOLEDNE / LET L-410 TURBOLET22. 6. DOPOLEDNE / MIL MI-17
****
ČERVEN 2024OPEN SKIES FOR HANDICAPPEDLetecká akce pro handicapované občany
|
vnitrostátní |
mezinárodní |
||
2021 |
35.419 |
976 |
||
2020 |
40.066 |
778 |
||
2019 |
47.204 |
1.019 |
||
2018 |
58.966 |
891 |
||
2017 |
77.376 |
785 |
||
2016 |
70.872 |
661 |
||
2015 |
42.241 |
556 |
||
2014 |
25.729 |
540 |
||
2013 |
23.430 |
403 |
||
2012 |
22.128 |
583 |
||
2011 |
23.195 |
592 |
||
2010 |
17.332 |
485 |
||
2009 |
18.534 |
381 |
HISTORIE LETIŠTĚ |
TWITTER STREAM Z LETIŠTĚ |
||
V roce 1935 zde byla provozována pravidelná letecká linka Praha – Hradec Králové – Moravská Ostrava, společnosti ČSA. V dalších letech letiště obsadila Luftwaffe. V 50. letech sloužilo letadlům MiG-15. Do začátku devadesátých let zde byl čilý letecký ruch vzdušných sil Československa, jelikož hradecké letiště sloužilo jako vojenská základna.
Dnes je letiště bývalým vojenským letištěm, které armáda postupně opouštěla v 90. letech, kdy zanikl vojenský letový provoz, a definitivně odešla v roce 2001. V 80. a ještě 90. letech tady probíhal výcvik armády na sovětských strojích MiG-21, Su-22 a Su-25. Po opuštění armádou letiště rychle chátralo. Začalo být ve velmi špatném stavu, a proto zde skončil v roce 2002 i oblíbený CIAF. Vedení Hradce Králové se snažilo letiště převést pod město, což se mu v roce 2004 podařilo. Prvním úkolem bylo zamezit chátrání a postupně začít s opravami budov, ranveje a pojezdových drah.
Byla založena společnost Letecké služby Hradec Králové, a ihned se začalo s opravou všech zjištěných závad. Od roku 2008 probíhala rekonstrukce budov a letištních ploch. Nainstalovala se nová světelná technika pro noční provoz, prosvětlené orientační znaky a nové značení pojezdových ploch. Řídící věž byla vybavena také lepším naváděcím systémem. Během tří let všemožných oprav se letiště dostalo do velmi dobrého stavu. Už v roce 2009 se zpátky do Hradce vrací letecká přehlídka CIAF. V roce 2010 zde proběhl také testovací let letadla Boeing 737-300 společnosti CCA. Letiště se zdálo být pro civilní provoz připraveno. Bohužel ale bývalé vedení bylo z jistých důvodů odejito a ze smělých plánů bývalého ředitele a vedoucího letového provozu zbyla jen hezká slova.
V následujících letech by mohlo letiště přejít z kategorie 2B na 4C, tzn. že by zde mohla běžně přistávat i velká dopravní letadla. Nedávno byl zaveden pasivní sledovací systém ERA, který zpřehledňuje sledování letadel během přistání, odletů a v okolí letiště. Chybí mu ale navádění podle systému ILS za nepříznivých povětrnostních podmínek a v noci, což je zatím největší slabina. Určitou šancí by mohla být instalace a navádění pomocí GPS, které je prý přesnější než ILS. Existují plány, že by se letiště mohlo do roku 2020 pokusit vypravit první charterové lety a vybudovat menší zázemí pro cestující a turisty. V červnu 2012 o letiště projevila zájem nákladní společnost Euro Cargo Air, která chtěla v Česku vybudovat zázemí pro svoji flotilu letadel. Tento záměr však bohužel stejně jako základna vzducholodí, okruh pro Formule 1 a celostátní centrum záchranných složek včetně humanitární pomoci, nevyšel.
Portál Hradec Králové City podporuje rozvoj letiště s vizí, že jednou Hradečané i obyvatelé kraje poletí ze svého letiště třeba na dovolenou k moři. Připravili jsme představu leteckého terminálu hradeckého letiště.
|
Tweets by airporthkcity | ||
FOTOGRAFIE Z PROVOZU
FLIGHTRADAR 24