Přidat na Seznam.cz



Uzel Grand a hradecká promenáda

2025+

V dosud neutěšeném prostoru dostane uzel Grand proměnu, díky které se změní v novou hradeckou promenádu

Uzel Grand / Vizualizace: ARN Studio

POLOHA NA MAPĚ

VIZUALIZACE

Uzel Grand / Vizualizace: ARN Studio

Uzel Grand / Vizualizace: ARN Studio

Uzel Grand / Vizualizace: ARN Studio

Uzel Grand / Vizualizace: ARN Studio

Uzel Grand / Vizualizace: ARN Studio

INFO

Cena výstavby: STUDIE

Nové prvky: nová promenáda, skulptura u Grandu, bezbariérovost, muzeumpark

Parkování: jednopodlažní podzemní parkoviště pod Palackého ul. s 43 místy

Architektonický koncept: ARN Studio / více o projektu

HODNOCENÍ

Již jsi hlasoval(a)!

STAV PROJEKTU

Jedná se o studii možné budoucí proměny této lokality

Uzel Grand a prostor u muzea / Vizualizace: ARN Studio

POPIS

Hradec by rád provedl modernizaci tohoto přestupního uzlu, místa pro setkávání a zatím nevzhledné lokality v centru města. Nová studie z pera ARN Studia prověřuje a navrhuje reálné varianty úprav jednoho z nejvýznamnějších veřejných prostranství v historickém středu.


Hlavním cílem je vytvoření moderního přestupního uzlu městské hromadné dopravy spolu s kvalitní urbanisticko-architektonickou revitalizací tohoto cenného prostoru.


„Základním krokem našeho návrhu je organizace uzlu Grand, kdy akcentujeme propojení ulic v Kopečku s Palackého ulicí. Palackého ulici chceme proměnit na velkoryse pojatou městskou promenádu, která by měla být uvolněna od veškerých, zde nedůstojně působících, zaparkovaných automobilů,“ uvádí ARN Studio.


Je navrženo posunutí zastávky před budovu České spořitelny tak, aby nebyla přímo v křižovatce a tím se uvolní průchod promenádě. Díky realizaci cest i chodníků v jednom profilu, bude celý prostor bezbariérový v jedné rovině. U nedalekého muzea vznikne nový městský park, který se více otevře a tím se vytvoří místo pro setkávání lidí a drobné kulturní příležitosti.


Parkování je řešeno pod Palackého ulicí formou jednopodlažního podzemního parkoviště, to se zde už dříve plánovalo v 90. letech. Mělo by mít celkem 43 stání.


Celkově celá lokalita dostane podle vizualizací takový lázeňský, promenádní charakter, který si tato oblast žádá a volně naváže na pěší zónu přes řeku. V celém kontextu půjde o vytvoření jakési pěší cesty, která začíná u hlavního nádraží, vede okolo Atria, přes pěší zónu, okolo muzea, do kopečku na Velké náměstí s koncem na Malém náměstí.


~ ZPĚT NA HLAVNÍ STRÁNKU ~

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ

    INFO O WEBU